Scopul proiectului


OBIECTIVELE PROIECTULUI

Lamentările de genul “elevii noştri nu mai citesc”, “unde ne sunt cititorii ?” sau “lectura nu mai ocupă astăzi un loc major în preocupările elevilor”, ascund multe adevăruri. Am descoperit cartea lui Daniel Pennac, Comme un roman care spune că “adolescenţii au doar senzaţia că nu le place să citească”. De aceea scopul este să găsească drumul adevărat, eficient spre lectură pentru că doar în cărţi găseşti răspuns multor trăiri lăuntrice, dileme, situaţii-limită.
Cărţile sunt cei mai tăcuţi şi constanţi prieteni; sunt cei mai accesibili şi înţelepţi consilieri şi cei mai răbdători profesori.

SCOPUL PROIECTULUI
·         Susţinerea, de către fiecare membru, a cărţii care l-a marcat cel mai mult, recomandarea ei;
·         Activităţi demonstrative privind selectarea unor cărţi după o tematică dată;
·         Citirea este un element fundamental în procesul de învăţare. De ce citim ?
·         Lectura trebuie să ne izoleze de cotidian Când?
·         A citi este nevoie de o anumită detaşare de lume  Unde?
·         O bună cunoaştere a particularităţii de vârstă şi a deosebirilor individuale ale elevilor;
·         Scoaterea în evidenţă a cărţilor care au fost trecute cu vederea în lecturile anterioare;
·         Vor fi spuse poveşti inedite despre scriitori;
·         Apare lectura empatică, elevul citeşte iar cei lalţi ascult;,
·         Recital de poezii, scrise sau nu de ei, aducând un omagiu celui care s-a născut la 15 ianuarie 1850, poetul Mihai Eminescu;
·         Întocnirea listei de lecturi cu propunerile elevilor, pentru timpul liber
·         Vizarea bunelor maniere în societate, respectiv în club, în mijloacele de transport, pe stradă.
·         Completarea unui chestionar de lectură “Crearea viitorului pe baza trecutului. O nouă viziune asupra bibliotecii”;
·         Lansarea următoarei teme “Carte frumoasă cinste cu-i te-a scris” în vederea întălnirii noastre la Librărie, unde elevii vor prezenta noile achiziţii din biblioteca personală.