luni, 23 octombrie 2017

Mihail Sebastian_omul și scriitorul_dezbatere

Evenimentul a fost organizat de Muzeul Brăilei ,,Carol I" cu sprijinul Consiliului Județean Brăila în colaborare cu Liceul Teoretic „Mihail Sebastian” Brăila şi e dedicată împlinirii a 110 ani de la nașterea scriitorului născut la Brăila (nume real Iosif Hecther, 18 octombrie 1907, Brăila  –  29 mai 1845, Bucureşti).

Miercuri, 18 octombrie 2017 ora 12,00, la Centrul Memorial ,, Nae Ionescu, Vasile Băncilă, Anton Dumitru, Ana Aslan, Edmond Nicolau, Valeriu Dinu", o dezbatere cu tema ,,Mihail Sebastian - omul și scriitorul". Elevi și profesori ne-am depalasat la Muzeul Brăilei ,,Carol I" pregătiți pentru această dezbatere cu și despre patronul spiritual al liceului ,,Mihail Sebastian".

În deschidere, a vorbit gazda, d-ul muzeograf de la secția ,,Memoriale" a Muzeului Brăila ,,Carol I", apoi d-na director, prof. Rusu Gheorghița. despre semnificația acestei zile.




 Eleva Alexandra de la clasa XI- C a citit un fragment din ,,Jurnalul_1035-1944", Notă din ziua de duminică 18 octombrie 1936.

,,20 de ani. Îi primesc bucuros, nici trist - cu conștiința că mai am unele lucruri de făcut, pentru care sunt obligat să trăiesc. Încolo nimic. Dar am făcut serioase eforturi pentru a primi ziua asta cu oarecare solemnitate, ca pe o zi fastă. Am atâta nevoie de să-mi creez mici superstiții prevestitoare de bine. Am băut șampanie la Mircea. Totul era destul de stângaci. Dimineața a fost foarte frumoasă- o zi miraculoasă, de octombrie glorios. Am dat și asta tot pe seama aniversării mele. Concertul Enescu de la Ateneu -  l-am primit și pe el ca pe un semn bun. Am cea mai mare bunăvoință de a mă convinge că nu sunt total și iremediabil pierdut. După-masă, vizită ratată la Leni, în cabina ei de teatru. Pe urmă, vizită - și ea pe jumătate ratată - la Nae. În sfârșit, cinematograf și masă în grup - terminându-se cu o penibilă dispută politică cu Mircea. Dar despre totate acestea - mâine. Încep un nou an de viață - dar îmi este oare dat să mai încep cu adevărat ceva?"


apoi alți colegi, elevi care au pregătit materiale legat de prietenia lui Mihail Sebastian cu Mircea Eliade, cu Nae Ionescu, precum și despre activitatea publicistică, având și critici literare




Discursul elevilor a fost frumos modelat de d-na prof. Ghețu Oana.

În încheiere, și nu în ultimul rând, d-na prof. Popescu Mariana a vorbit elevilor despre ,,Anul omagial al Sfintelor Icoane".
Urmând ca în data de 19 octombrie, invitații, elevi, profesori și părinți să viziteze standul cu icoane pregătite de d-na profesoară împreună cu elevii liceului.
Bibliotecar, Angelica Necula

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu