vineri, 17 mai 2013

Brăila citeşte! - lectură publică stradală

Marele eveniment cultural organiza de Biblioteca Judeţeană „Panait Istrati” din Brăila. Am răspuns invitaţie, prin siteul de socializare Facebook la o formă de lectură urbană practicată în multe alte oraşe. În Piaţa Traian, vineri, între orele 11-13, ne-am ales o carte, am luat-o acasă, o vom citiţi şi apoi, la data indicată pe copertă o aducem în acelaşi loc, bucurând mintea şi sufletul altui iubitor de lectură. ,,O carte prinde viaţa atunci când este citită, deci să facem posibil acest lucru cât mai des returnând cărţile la timp." spunea d-na Corina Ciuraru, şef secţia referinţe electronice de la Biblioteca Judeţeană.
La acest eveniment se puteau dona cărţi personale pentru a le include în acest circuit inedit.

Fără permis de acces la bibliotecă! 
Fără formulare completate! 
Doar cu dragoste de carte! 

Proiectul este promovat în cadrul Săptămânii Voluntariatului Brăilean (13-19 mai 2013), clubul VOLTIN, susţinut de Asociaţia Naţională a Bibliotecarilor şi Bibliotecilor Publice din România – Filiala Brăila şi Primăria Municipiului Brăila. 

DOAR CU DRAGOSTE DE CARTE! 

Aşa le-am zis şi eu lecturienilor mei, de la Liceul Teoretic ,,Mihail Sebastian" din Brăila. Şi nu mi-a fost greu să-i conving să participăm şi noi. Foarte curios a fost că nu am mai primit întrebări de genul ,,ce câştigăm?", în schim i-am asigurat de acceptul d-nei Director Prof. Liliana MARIN, dar şi d-na Director adj.Prof. Raluca Ionescu de a permite elevilor deplasarea la acest eveniment cultural brăilean. Am rămas fără cuvinte, nu-mi rămâne decât să las fotografiile să curgă de la sine. Doar ele scot în evidenţă relaxarea, exuberanţa elevilor, dar şi siguranţa, responsabilitatea pe care o au faţă de carte, într-un cuvânt ,,dragostea de carte".


















































Apoi, mânaţi de curiozitate, am fost în Grădina Mare, unde am poposit pentru a face fiecare câteva spicuiri din cartea sa.
Am fost plăcut impresionată să constat că încet, pe rând, au început să citească cu voce tare din cartea sa, în Foişorul amenajat. Aşadar din nou proiectul şi-a atins scopul ,,Azi n-am fost la bibliotecă. Citim de plăcere şi-n locul în care ne place". Iar eu i-am răsplătit cu baloane.
















Cum zicea Mihai Viteazul: "Asta-i pofta ce-am poftit!"
Biblioteca Judeteana ,,Panait Istrati” Braila

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu