marți, 12 martie 2013

Șoapta inimii de Jan-Philipp Sendker

Recenzie, Dumitrescu Daniela IX D

În această carte se relatează despre o poveste de iubire care o durat chiar şi după 50 de ani de despărţire. Tin Win este personajul principal, apoi fiica lui Julia. Aceasta află de povestea de dragoste a tatălui ei după ce acesta dispare.

Ea merge în Birmania pentru că acolo era un indiciu că tatăl ei ar putea fie acolo. Află de povestea tatălui ei de la U Ba un birmanez foarte primitiv, care s-a dovedit a fi fratele Juliei. De la el a aflt că tatăl ei fusese orbcând a murit, avea cataractă de la  dispariţiea mamei lui.

Mi Mi, mama lui, fusese ce care l-a învăţat pe Tin Win să nu-i fie frică. Să se îndrăgostească de ea şi o uibea la nebunie. Dar veni o zi când s-au despărţit şi Tin Win a plecat și  şi-a întemeiat o alta familie. După  50 de ani de despărțire, Tin Win se întoarce şi moare alături de prima lui  iubire, Mi Mi.

Julia îşi dă seama că tatăl ei se întoarse acolo unde se născuse, murind alături de Mi Mi.  Și că U Ba e fratele ei, adică copilul lui Tin Win şi a lui Mi Mi din prima dragoste.

Recenzia face parte din Campania vALLuntar ediția aII-a, http://www.all.ro/colectia_strada-fictiunii-bestseller/soapta-inimii.html, inițiată de Grupul Editorial ALL, cu sprijinul ROMSILVA. Mottoul nostru ,,Cititm, citim apoi sădim copăcei”.

Sunt Dumitrescu Daniela din clasa aIX-a D de la Liceul Teoretic ,,Mihail Sebastian” din Brăila și vă mulțumesc pentru comentul subscris recenziei mele pe blogul LECTURIADA, proiectul bibliotecii liceului nostru. Cumulând 15 comentarii voi fi fericită să plantez un copăcel.

17 comentarii:

  1. Bravo Onuta pentru recenzie, este foarte bine. Hai sa plantam copacei!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe scurt si la obiect :) Ceva pareri personale nu ar fi stricat, dar e bine si asa :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravo! Mă bucur să văd că mai există elevi de liceu pasionaţi de lectură. Spor la plantat copăcei! ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. am vrut si eu sa imi aleg cartea asta.. insa am sfarsit prin a-mi alege alte doua carti. Pare interesanta.. o voi citi cnadva, sper cat de curand!

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumoasa recenzie:* tine-o tot asa!

    RăspundețiȘtergere
  7. frumoasa carte .... spor la copacei :*

    RăspundețiȘtergere
  8. Interesanta poveste .... spor la copacei :*

    RăspundețiȘtergere
  9. Întortocheate sunt căile dragostei, greu să te decizi. O frumoasă poveste de dragoste! Spor la copăcit!

    RăspundețiȘtergere
  10. Greu cu dragostea.... Poate va fi mai usor cu copaceii.:) Multa bafta!

    RăspundețiȘtergere
  11. Spor la plantat copaci Daniela si felicitari pentru recenzie:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Am si eu cartea, am ales-o special dupa ce am citit rezumatul, sper sa imi placa la fel de mult cum ti-a placut tie. Ca idee, intr-o recenzie trebuie sa povestesti mai mult din ce ai simtit tu despre carte si nu s-o povestesti, ai cam stricat placerea lecturii pentru cei ce-o vor citi.

    RăspundețiȘtergere
  13. Super cartea, o sa o citesc si eu. Spor la copacei.

    RăspundețiȘtergere